Osnovni servis i održavanje

Ako želiš da ti bicikl dugo i dobro služi, moraš se o njemu redovito brinuti. Puno stvari običan biciklist može učiniti sam pomoću osnovnog alata. Za puno stvari nije potreban nikakav alat.

Kako se baciti na popravak kvara?

Može se dogoditi da ćeš morati obaviti osnovni servis tijekom vožnje, nakon što se dogodi kvar. Dakle, postavlja se pitanje: Što je bitno uvijek imati na vožnji? Kao dio opreme moraš imati: rezervnu zračnicu, za manje kvarove dovoljno je imati i zakrpe, alat za montažu i pumpu. Uz pomoć ovih osnovnih stvari, uvijek ćeš stići do svog cilja.

Na što moraš paziti prilikom odabira zračnice?

Prilikom odabira nove/rezervne zračnice treba paziti na nekoliko detalja. Prvo moraš odrediti dimenzije koje odgovaraju tvojim kotačima. Dimenzije se uvode u inčima, a uvijek se nalaze na gumi i zračnici na biciklu. Zbog toga što zračnice imaju veliki raspon širine, ne moraš se toliko zamarati ako nemaš neku atipičnu vrstu gume (ekstra tanku/ ekstra široku). Čak i raspon zračnice možeš pronaći na njoj ili na kutiji.

 

Važno je obratiti pozornost na to kakav ventil ima tvoja zračnica. Bicikl može imati dvije osnovne vrste ventila: klasičan autoventil ili "tanji" ventil. Npr.: ako su na biciklu tanki ventili, a ti kupiš zračnicu s autoventilom, ona jednostavno ne bi prošla kroz rupu i zračnica se ne bi mogla koristiti.

Pranje bicikla

Ako te na putu sustigne kiša, dobro je vratiti se kući i pobrinuti se ne samo za sebe nego i za bicikl. Ako je bicikl samo mokar, obriši ga krpom. Obrati pozornost i na lanac. Ako bicikl ostaviš da bude mokar, u prvom redu će zahrđati lanac. U slučaju da je bicikl zaprljan blatom, dobro je pobrinuti se o njemu. Najbolje je uzeti kantu s toplom vodom s malo sapuna i četku. Možda ne možeš oprati sve pomoću četke, ali je to dovoljno za osnovno održavanje i pranje. Nakon čišćenja operi ga čistom vodom. Ako je to moguće, nemoj koristiti čistače s visokim pritiskom. Zbog visokog pritiska, voda može uči na mjesta gdje može biti štetna. Obriši bicikl krpom.

 

 

  • Podmazivanje bicikla Ako si običan korisnik, nemoj pokušavati rastaviti bicikl i podmazivati sve što se okreće. Dovoljno je podmazati lanac. Najčešće se koriste maziva u spreju. Nanesite mazivo na suh i čisti lanac. Pustite da se upije. Zatim obriši višak maziva krpom.
  •  Mjenjač Ako si znatiželjan, možeš pokušati sam servisirati bicikl, ali preporučujemo da ipak posjetiš profesionalne servisere. Biciklu i mjenjaču će biti dovoljno, ako jednom godišnje promijeniš lanac i sajle. Ne radi se o velikoj investiciji, a zamjena će definitivno koristiti u budućnosti.
  • Kočnice Ako si znatiželjan, možeš pokušati sam servisirati bicikl. Zamijeniti pločice na kočnicama, kočnice ili staviti nove kotače nije tako teško. Ali i za ovo vrijedi, da je bolje posjetiti profesionalan servis. Zapamti da je dobro jednom godišnje promijeniti sajlu na felgama i mehaničkim diskovima. Pločice na kočnicama je potrebno zamijeniti na vrijeme. Ako ih ne zamijenimo na vrijeme, dolazi do oštećenja drugih dijelova na biciklu. Za hidrauličke kočnice preporučujemo da posjetite servis. Ako kočnice gube snagu i kočnica postane mekana, dobro je otpustiti kočnice.

 

 

  • Pogon Najčešće ćeš biti prisiljen promijeniti lanac. Životni vijek lanca je 1000–1500 km, ali naravno, to ovisi o uvjetima vožnje. Ne podcjenjuj i ne odgađaj zamjenu lanca! Ako ćeš preopteretiti lanac, možeš oštetiti i duge dijelove bicikla (zupčanike i mjenjač brzina).
  • Gume Kao što je neophodno pravovremeno mijenjati gume svog automobila, tako je neophodno pravovremeno mijenjati gume svog bicikla. Stoga, kada vidiš da je tvoja guma skroz izlizana, odmah je zamijeni. Ne podcjenjuj ni pravilno napuhivanje gume. Ako voziš uglavnom po asfaltu i asfaltiranim cestama, bolje je napumpati ih malo više. Ako voziš uglavnom po običnom terenu, dobro je da se guma malo ispusti za bolji zamah pedalama.